Mūsų paslaugos
Įmonės bei fiziniai asmenys prieš pradėdami vykdyti ūkinę veiklą, kuri gali turėti įtakos aplinkai privalo įstatymais nustatyta tvarka gauti Taršos arba TIPK leidimą.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymu, priklausomai nuo veiklos pobūdžio, išduodami Taršos arba Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės (TIPK) leidimai. Taršos leidimai išduodami įmonėms ar fiziniams asmenims darantiems mažesnį poveikį aplinkai.
Taršos leidimą privalo gauti ūkinės veiklos vykdytojai nurodyti Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. kovo 6 d. įsakymo Nr. D1-259 ” dėl Taršos leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklių patvirtinimo” 1 priede.
TIPK leidimą privalo gauti veiklos vykdytojai nurodyti Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. liepos 15 d. įsakymo Nr. D1-528 “Dėl Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, pakeitimo ir panaikinimo ir galiojimo panaikinimo taisyklių patvirtinimo” 1 priede.
Mūsų įmonė rengia poveikio aplinkai vertinimo (PAV) dokumentus:
PAV atrankas
PAV programas ir ataskaitas
Lietuvoje poveikio aplinkai vertinimas atliekamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2013, Nr. 76-3835), reglamentuojančiu poveikio aplinkai vertinimo procesą bei jo dalyvių tarpusavio santykius.
Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo prieduose yra pateikti du sąrašai: Planuojamos ūkinės veiklos, kurios poveikis privalo būti vertinamas, rūšių sąrašas (1 priedas) ir Planuojamos ūkinės veiklos, kuriai turi būti atliekama atranka dėl poveikio aplinkai vertinimo , rūšių sąrašas (2 priedas).
Poveikio aplinkai vertinimo tikslai:
nustatyti, apibūdinti ir įvertinti galimą tiesioginį ir netiesioginį PŪV poveikį aplinkai ir užtikrinti, kad į aplinkos apsaugos aspektus bus atsižvelgta iki šios veiklos vykdymo pradžios;
pateikti su ūkine veikla susijusią informaciją visiems PAV proceso dalyviams;
optimizuoti planavimo ir projektavimo procesą, siekiant išvengti aplinkos apsaugos požiūriu nepalankių techninių, statybos ir eksploatacijos sprendimų;
numatyti PŪV alternatyvas bei sudaryti prielaidas tinkamiausiai alternatyvai parinkti;
nustatyti, ar PŪV, įvertinus jos pobūdį ir poveikį aplinkai, leistina pasirinktoje vietoje;
numatyti galimo neigiamo poveikio išvengimo, sumažinimo, atkūrimo ar kompensavimo priemones bei jų įgyvendinimą.
Pavojingų atliekų tvarkymo licenciją (toliau – Licencija) privalo gauti pavojingas atliekas surenkančios, laikančios, šalinančios ir naudojančios įmonės.
Pavojingų atliekų tvarkymo licencijų išdavimo tvarka numatyta 2003 m. gruodžio 19 d. Lietuvos Respublikos Aplinkos ministro įsakymu Nr. 684.
Mūsų įmonė rengia paraiškas Pavojingų atliekų licencijai gauti, teikia ir suderina paraiškas su atsakinga institucija – Aplinkos apsaugos agentūra.
ATVR – Atliekų tvarkytojų valstybės registras.
ATVR turi registruotis atliekas surenkančios, vežančios ir apdorojančios įmonės, prekiautojai atliekomis ir tarpininkai, įmonės, atliekų susidarymo vietoje pavojingąsias atliekas laikančios ilgiau kaip šešis mėnesius, o nepavojingąsias – ilgiau kaip vienus metus.
Atliekų tvarkytojai ATVR registruojami Atliekų tvarkytojų valstybės registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos vyriausybės 2012 m. liepos 18 d. nutarimu Nr. 896 “Dėl Atliekų tvarkytojų valstybės registro įsteigimo, Atliekų tvarkytojų valstybės registro nuostatų patvirtinimo, Registro veiklos pradžios nustatymo” ir Atliekų tvarkytojų valstybės registro tvarkymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. vasario 8 d. įsakymu Nr. D1-86 “Dėl Atliekų tvarkytojų valstybės registro tvarkymo taisyklių patvirtinimo”, nustatyta tvarka.
Mūsų įmonė vykdo įmonių atliekų apskaitą, veda atliekų tvarkymo ir susidarymo apskaitos žurnalus GPAIS, konsultuoja atliekų apskaitos klausimais.
Atliekų susidarymo apskaitą turi vykdyti įmonės, įmonių struktūriniai padaliniai (filialai, atstovybės) ir pagal suteiktus įgaliojimus atskiri įmonių padaliniai (įmonės skyriai, neturintys atskiro kodo Juridinių asmenų registre) (toliau – atskiri įmonių padaliniai (skyriai)), atitinkantys bent vieną iš nurodytų kriterijų:
kurie pagal Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisykles vykdomai ūkinei veiklai privalo gauti Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimą arba pagal Taršos leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisykles vykdomai ūkinei veiklai privalo gauti Taršos leidimą ir kurių veikloje per kalendorinius metus susidaro pavojingųjų atliekų (išskyrus pavojingas komunalines atliekas) ir (ar) daugiau nei 6 tonos nepavojingųjų atliekų (į šį kiekį neįskaičiuojamos mišrios komunalinės atliekos, kurios nurodytos Atliekų tvarkymo taisyklių 1 priedo IV skyriuje (toliau – atliekų sąrašas), pažymėtų atliekų kodu 20 03 01);
kurių veikloje per kalendorinius metus susidaro pavojingųjų atliekų (išskyrus pavojingas komunalines atliekas) ir (ar) daugiau nei 12 tonų nepavojingųjų atliekų (į šį kiekį neįskaičiuojamos mišrios komunalinės atliekos, atliekų sąraše pažymėtos kodu 20 03 01);
kurios atlieka transporto priemonių techninę priežiūrą ir remontą, kai šios veiklos vykdymo metu susidaro atliekos;
kurios turi 10 ir daugiau darbuotojų ir vykdo žmonių ir (ar) gyvūnų sveikatos priežiūros ir (ar) vaistinių, ruošiančių ir (ar) parduodančių vaistus, veiklą, kai šios veiklos vykdymo metu susidaro atliekos;
kurių veikloje susidaro alyvos atliekos;
kurios įpareigotos vykdyti Statybinių atliekų tvarkymo taisyklėse numatytą atliekų apskaitą;
kurios vykdo maisto gamybos (ruošimo) (viešbučiai, moteliai, restoranai, kavinės, kitos viešojo maitinimo ir maisto gamybos įstaigos) ir (ar) maisto prekybos (didmeninės ar mažmeninės prekybos ir kitos maisto prekybos įstaigos) veiklą ir kuriose per kalendorinius metus susidaro daugiau nei 5 tonos viešojo maitinimo (maisto) atliekų ir (ar) vartoti netinkamų maisto produktų atliekų;
Nuo 2018 m. sausio 1 d. pradėjo veikti vieninga gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinė sistema (GPAIS), kurioje vykdoma atliekų apskaita.
Atliekų tvarkymo apskaitą privalo vykdyti šie atliekų tvarkytojai:
vykdantys atliekų apdorojimą;
vykdantys atliekų išvežimą (eksportą) iš Lietuvos Respublikos ir (ar) įvežimą (importą) į Lietuvos Respubliką;
atliekų susidarymo vietoje pavojingąsias atliekas laikantys ilgiau kaip šešis mėnesius, o nepavojingąsias – ilgiau kaip vienerius metus;
surenkantys ir (ar) vežantys atliekas;
prekiautojai atliekomis ir (ar) tarpininkai.
Konsultuojame, mokome, vedame pakuočių apskaitas GPAIS sistemoje.
Gamintojai ir importuotojai PRIVALO:
registruotisGamintojų ir importuotojų sąvade (toliau – Sąvadas);
organizuoti rūšiuojamąjį surinkimą, vežimą, paruošimą naudoti, naudojimą visų pakuočių atliekų, kurios susidarė naudojant gamintojų ir importuotojų tiektus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai supakuotus gaminius, ir (ar) dalyvauti organizuojant tokių atliekų tvarkymą savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose;
Reikalavimų visuomenės švietimui ir informavimui atliekų, kurioms taikomas gamintojo atsakomybės principas, tvarkymo klausimais tvarkos apraše(patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-554) nustatyta tvarka šviesti ir informuoti visuomenę pakuočių atliekų tvarkymo klausimais: apie netinkamo pakuočių atliekų tvarkymo žalą aplinkai ir žmonių sveikatai, pakuočių atliekų tvarkymo galimybes ir pan.;
apmokėti 2 punkte nurodyto pakuočių atliekų surinkimo, vežimo, paruošimo naudoti ir naudojimo išlaidas, taip pat 3 punkte nurodyto visuomenės informavimo organizavimo ir vykdymo išlaidas;
tvarkyti pakuočių apskaitą ir atsiskaityti Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. 348, nustatyta tvarka.
Gamintojai ir importuotojai privalo Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo nustatyta tvarka mokėti mokestį už aplinkos teršimą pakuočių atliekomis, jeigu nevykdo Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytų pakuočių atliekų tvarkymo užduočių.
Konsultuojame, mokome, vedame pakuočių, atliekų apskaitas GPAIS sistemoje.
GPAIS – tai vieninga gaminių, pakuočių, ir atliekų apskaitos informacinė sistema.
Gruodžio 2 d., baigėsi prisitaikymo prie Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS) pereinamasis laikotarpis, ir visi atliekų darytojai, tvarkytojai, gamintojai ir importuotojai, teikiantys į rinką gaminius ir pakuotes, privalo vykdyti atliekų apskaitą, naudodamiesi GPAIS pagal teisės aktų reikalavimus.
GPAIS apskaitą privalo vykdyti:
Gamintojai ir importuotojai;
Įmonės, vykdančios atliekų susidarymo apskaitą;
Atliekų tvarkytojai.
Prisijungti prie GPAIS galima šiuo adresu: www.gpais.eu
Rengiame prievolių įvykdymo apskaičiavimo dokumentus, juos deriname su Aplinkos apsaugos agentūra. Konsultuojame įmones dėl finansinės garantijos dokumentų atitikimo teisės aktams ir teikimo atsakingoms institucijoms
Rengiame ir deriname notifikacijas su siuntimo, paskirties ir tranzito šalimis.
Mūsų klientai:
Pramonės įmonės (maisto gamyba ir perdirbimas, metalo gaminių gamyba, plastiko produkcijos gamyba ir kt.);
Statybos įmonės (pastatų statyba, inžinerinių statinių statyba);
Atliekų tvarkytojai (atliekų surinkimas, rūšiavimas, apdorojimas, laikymas);
Autoservisai;
Smėlio, žvyro karjerai.
⭐ Aukšta kokybė – Mes teikiame tik aukščiausios kokybės produktus ir paslaugas, užtikrindami jūsų lūkesčių patenkinimą.
⭐ Profesionalumas – Mūsų komanda sudaryta iš kvalifikuotų specialistų, kurie nuolat tobulina savo įgūdžius ir žinias.
⭐ Klientų aptarnavimas – Mes vertiname kiekvieną klientą ir stengiamės suteikti nepriekaištingą aptarnavimą, atsakydami į visus klausimus ir problemas greitai bei efektyviai.
⭐ Inovacijos – Nuolat investuojame į naujausias technologijas ir sprendimus, kad galėtume pasiūlyti moderniausius produktus rinkoje.
⭐ Lankstumas – Esame pasiruošę prisitaikyti prie individualių klientų poreikių ir siūlome pritaikytus sprendimus.
⭐ Patikimumas – Mūsų ilgalaikė veikla rinkoje liudija apie mūsų patikimumą ir stabilumą, todėl galite būti tikri dėl savo pasirinkimo.
⭐ Tvarumas – Įsipareigojam aplinkosaugai ir tvariam verslo modelio kūrimui, siekdami sumažinti neigiamą poveikį gamtai.